Manager After Sales & Service

Vi söker dig som vill arbeta med Orust Yacht Service och koncernen Orust Quality Yachts eftermarknadserbjudande. Rollen har ett primärt fokus på försäljning och kundvård.

Övergripande ansvar

Som Manager After Sales & Service kommer du arbeta med Orust Yacht Service och koncernen Orust Quality Yachts eftermarknadserbjudande. Ditt primära fokus kommer vara försäljning och kundvård av koncernens motorbåtar men du kommer också att tillsammans med övriga inom After Sales & Service-teamet ta hand om våra kunder med segelbåtar. 

Du kommer tillhöra ett team om tre personer och rapportera till koncernens Director After Sales & Service, och tillsammans kommer ni att spela en viktig roll för att utveckla arbetet kring serviceförsäljning, reservdelar, garantiärenden samt kundupplevelsen vid både utlämning och inlämning av båtar. Produktionsteamet, som utför arbeten på våra kunders båtar, är en viktig samarbetspartner och tillsammans med dem ger vi koncernens kunder en fantastisk upplevelse. Rollen är central för att säkerställa långsiktiga kundrelationer och affärsmässig tillväxt genom ett professionellt och kundorienterat arbetssätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Försäljning av serviceavtal, tillbehör, uppgraderingar och reservdelar för framförallt motorbåtar, men även för segelbåtar
  • Utveckla och implementera strategier för ökad eftermarknadsförsäljning
  • Säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet vid utlämning och inlämning av båtar
  • Ha löpande kontakt med kunder före, under och efter service- och reparationstillfällen
  • Ansvara för garantiärenden och fungera som kontaktperson gentemot leverantörer och varv
  • Samarbeta med övriga säljteamet för att erbjuda kunder helhetslösningar
  • Planera och koordinera arbetet för tekniker och verkstadspersonal i samråd med produktionen
  • Hjälpa till och ta ansvar för inköp och beredning av båtar
  • Försäljning av begagnade båtar
  • Säkerställa att leveranser och service sker enligt tidsplan och med hög kvalitet
  • Följa upp och analysera kundfeedback samt initiera förbättringsåtgärder
Profil & kvalifikationer
  • Dokumenterad erfarenhet av försäljning och/eller eftermarknadsarbete, gärna inom den marina sektorn
  • Teknisk förståelse för motorbåtar, motorer och tillhörande system
  • Erfarenhet av att arbeta kundnära, med höga krav på service och kvalitet
  • Förmåga att bygga förtroendefulla och långsiktiga kundrelationer
  • Stark kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt.
  • Affärsmässigt driv med fokus på att identifiera och realisera nya affärsmöjligheter.
  • Erfarenhet av att arbeta med affärs- och serviceavtal.
  • Flytande svenska och god engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
  • Kundorienterad och lösningsfokuserad
  • Strukturerad och organiserad
  • Affärsdriven och resultatinriktad
  • Prestigelös lagspelare med ledaregenskaper
  • God förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kunna arbeta under tidspress
Omfattning 

Heltid

Start

Enligt överenskommelse

Ansökan

Skicka din ansökan med CV och personligt brev till fredrik@oys.se

Sista ansökningsdag

Urval sker löpande

Om företaget

Orust Yachtservice är ett fullservicevarv där vi renoverar, underhåller och reparerar de flesta typer av fritidsbåtar. Vi har en passion för kvalitet och hantverk, och ett fokus på detaljer, hållbarhet och kundnöjdhet. Orust Yachtservice är en del av Orust Quality Yachts, tillsammans med varumärkena Najad och Arcona.

 

Fredrik

Kontaktperson

FREDRIK MALMQVIST

fredrik@oys.se

+46 72 145 94 96

Välkommen med din förfrågan!

Jimmy Johansson

jimmy@oys.se
+46 304 36001